Metsäsuunnitelmani

• Kirjoittaja

JaakkoT
    Osallistuja (Participant)

Kokeilin metsäsuunnitelmien uusia mahdollisuuksia siirtämällä metsään.fi-palvelusta metsäsuunnitelmani metsäpaikka.fi-palveluun. Siirto onnistui helposti. Metsäpaikan selainpohjaisessa palvelussa olen päivittänyt kuviotietojen puutteita ja siirtänyt kuviorajoja kohdalleen. Siirto ja tietojen päivitys ovat kaikki toimineet hyvin. Metsäpaikan tablettisovelluksen osalta käyttöä on vielä haitannut kaatuilu (Nexus 10 ja Android).

Onko teillä kokemuksia tästä tai muista metsäsuunnitelman ylläpitoympäristöistä, joissa metsänomistaja voi ylläpitää omia suunnitelmiaan? Tuleeko niistä varteenotettava vaihtoehto metsänhoitoyhdistyksien tai metsäyhtiöiden palvelulle?

• Aihetta muokattiin 1 vuosi sitten  JaakkoT toimesta.

UMA

Minulla on metsäpaikka ollut käytössä siitä lähtien kun se julkaistiin. Olen ollut tyytyväinen siihen. Älykännykässä käytän sitä metsässä liikkuessani (android). GPS pelaa hyvin ja kuviolta voi ottaa samalla valokuvan talteen.

Santa

Vaikuttaa aika tyyriiltä palvelulta palvelutarjontaan nähden: lähes 70 €/v. Mitä konkreettista etua tuolla palvelulla on Metsaa.fi-palveluun verrattuna?

JaakkoT

Minä arvostan hyviä ja helppoja suunnitelman ylläpitomahdollisuuksia. Esimerkiksi kuviotietojen muuttamisen ohella kuviorajojen siirto onnistuu ja omia merkintöjä voi tehdä. Minulle ne ovat rahanarvoisia ominaisuuksia.

•  JaakkoT on muokannut tätä vastausta 1 vuosi sitten.

Santa

Stora Enso taitaa tarjota saman palvelun ilmaiseksi eMetsa-sovelluksessaan (http://www.storaensometsa.fi/metsanomistajille-kehitetty-mobiilisovellus-emetsa-mobiili/). Pian vastaava palvelu löytyy kyllä muiltakin suurilta alan vaikuttajilta, siksi Metsapaikka.fi-palvelun hinnoittelu vaikuttaa suolaiselta.

JaakkoT

Minä arvostan helppoa muutosmahdollisuutta. Kun käyn metsässä katsomassa joitain kuvioita voin saman tien päivittää niiden tietoja. Toki silläkin on merkitystä että suunnitelmani on puhtaasti omassa hallinnassani ilman kytköksiä ostajiin tai palveluntuottajiin.

Santa

Peruskäyttöintensiteetillä tuo palvelu lienee kuin leipäkone: idea tuoreesta leivästä on mainio, mutta käytännössä kone jää kaapin nurkkaan pölyttymään 😉

Jees H-valta

Santa erittäin oikeassa. Niinhän tuossa on käynyt ettei ole Metsään.fi:n palvelua tullut alkuinnostuksen jälkeen edes kurkattua. Metsä-Groupin Metsäverkkoa on sentään hiukan tullut käytettyä ja siellä on kuitenkin nopeammin muiden päivittämänä metsäni tiedot ajan tasalla. Minun pitäisi tosiaan itse taas ajantasaistaa Metsään.fi:n tiedot. Varmasti talvella sekin tulee tehtyä mutta nyt on muutakin ajanvietettä riittämiin.

Et voi vastata aiheeseen kirjautumatta sisään.